Tredje advent & lucka tre

2011-12-11 @ 04:55:23
Nu är det knappt två veckor till jul! Vad passar inte bättre än att baka eget julgodis? Kolla in dagens lucka!
Nu tänkte jag ge er receptet på ischoklad, men det här är lite speciellt.. det är nämligen smör i istället för kokosfett.
Du behöver75 g smör, 200 g choklad 1 ägg
(ca 50st)

Gör såhär:

1. Börja med att smälta chokladen i ett vattenbad och skär upp smöret i kuber. Rör ner i chokladen,  blanda så att det blir en slät massa. Ta av från värmen.

2. Knäck ägget och vispa det i en egen skål, rör sedan ner det i smeten.

3. Häll i metallformar och dekorera om du vill med nötter, russin eller något annat.

Förvara ischokladen i en burk med smörpapper imellan lagren i kylen!

Sen är det bara att njuuuuta!

GOD JUL! ♥
Adventskalender 2011


Kommentarer
Postat av: MADDISENJ

Mums :D

2011-12-11 @ 13:05:49
URL: http://maddisenj.se
Postat av: Tilda - Smilinggirls!

Hej! nu har vi valt vinnare av dagens blogg, kolla här om det blev du: http://smilinggirls.blogg.se/2011/december/dagens-blogg-1112-ny-omgang.html#comment



Ha en bra tredje advent! /Smilinggirls

2011-12-11 @ 14:17:30
URL: http://smilinggirls.blogg.se/

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat:

Trackback

Hej, jag är en fotoglad tjej på 13 år. Som ni nu kanske förstod så älskar jag att fotografera! Kameran heter Canon eos 450d. När jag inte fotar så rider jag, eller träffar vänner. Ja, det finns mycket man kan göra!
Du hittar mig på twitter här.

Kontakt:
[email protected]
bloglovin